5 wskazówek jak wdrożyć nową wersję strony

utworzono 10 sierpnia 2017 Aktualności zawiera Tagi: , , , dodano 0 komentarzy
WebCUBE.pl - Blog - 5 wskazówek jak wdrożyć nową wersję strony internetowej WebCUBE.pl – Blog – 5 wskazówek jak wdrożyć nową wersję strony internetowej

Czy warto wykonać rebranding strony internetowej?

Strony internetowe są ważnym narzędziem kreującym wizerunek marki i nieodzownym elementem promowania biznesu w Internecie. Prowadząc swoją stronę internetową, każdy przedsiębiorca powinien być świadomy, że strony internetowe wymagają aktualizacji i ciągłych zmian związanych z trendami jakie pojawiają się na rynku. Ponadto strony internetowe muszą być przygotowane przed atakami hakerów i odpowiednio zabezpieczone. Wynikają one m.in. ze zmian technologii tworzenia stron, ale także nowych zastosowań aplikacji ułatwiających np. płatności czy połączenie z portalami społecznościowymi.

Czym zatem jest rebranding? To proces, mający na celu odświeżenie lub kompletną zmianę wizerunku firmy oraz jej strony internetowej. Mówimy wtedy o rebrandingu strony www. Typowe działania rebrandingowe obejmują zmianę nazwy przedsiębiorstwa a nawet kluczowego produktu. To także wprowadzenie nowego logotypu i kolorystyki reprezentującej firmę. Drogi przedsiębiorco, jeżeli nie chcesz utracić wszystkich dotychczasowych działań reklamowych oraz SEO, dotyczących pozycjonowania stron, pomyśl o zabezpieczeniu wszystkich danych przed dokonaniem rebrandingu. Zadanie nie jest proste ale jest wykonalne. Wymaga narzędzi i odpowiedniego doświadczenia jakie zaoferować mogą firmy IT. Rebranding najczęściej dotyczy całkowitej zmiany dotychczasowej marki w tym loga, motywu przewodniego, tła, kolorów, wszelkiego rodzaju reklam, ulotek. W tym przypadku liczy się czas i szybkość działania. Warto zwrócić uwagę, że przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na funkcjonowanie jednocześnie dwóch tych samych marek, ponieważ takie działania będą jedynie wprowadzać klientów w błąd.

Pozostaw pierwotną nazwę domeny

Najlepszym rozwiązaniem jest pozostawienie nazwy strony www. Dlaczego? Przy tworzeniu przekierowania utracisz część mocy linków prowadzących do poprzedniego adresu strony. Warto mieć na uwadze, że również ruch na stronie znacznie się ograniczy. Pomyśl czy warto tyle ryzykować? Jeśli nadal rozważasz zmianę domeny, pamiętaj o wykonaniu przekierowania z pierwotnej strony na nową. Pamiętaj, aby każda podstrona została przekierowana na swój odpowiednik.

Zachowaj starą strukturę

Dla programisty pracującym nad stroną www najważniejsze są adresy URL, ponieważ zmieniając oprogramowania strony musi pamiętać o zachowaniu poprzedniej struktury strony. Dlatego na początku zadbaj o nazwy pod kątem SEO, czyli nie zapomnij o tytułach stron, meta opisach, nagłówkach (H1, H2 etc.) i słowach kluczowych. Ustaw odpowiednie przekierowanie linków oraz aktualizacji wpisów na nowej stronie www.

Aktualizacja to podstawa

Pamiętaj o zaktualizowaniu wizytówek swojej firmy w sieci m.in na profilach społecznościowych, w katalogach firm (adres strony www, poczty e-mail) a wszystkie adresy URL powinny zostać zaktualizowane do nowej wersji. Zadbaj o sponsorowane wpisy i linki, które zwiększą ruch w sieci. Zobaczysz, że w krótkim czasie pojawią się potencjalni klienci na Twojej stronie.

Nowe kody Google Analytics

Tworząc nową wersje strony, pamiętaj o instalacji kodów śledzących. Takie kody to m.in. Google Search Console, Google Tag Manager czy Google Analytics. Czy wiesz co to jest Google Analytics? To narzędzie do zbierania i analizowania wielu danych dotyczących odwiedzin danej strony internetowej lub bloga. Zainstalowanie kodu Google Analytics zapewni Tobie wiele cennych informacji np.: jakie strony są najczęściej odwiedzane, a które najrzadziej.

Czym są certyfikaty SSL

Certyfikaty SSL są narzędziem zapewniającym ochronę witryn internetowych, a także zachowania poufności danych przesyłanych drogą elektroniczną. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i zbierasz dane użytkowników poprzez formularz kontaktowy, wysyłasz newsletter, lub wymagasz od użytkowników logowania, pamiętaj aby nie zapomnieć o dodaniu protokołu SSL. Certyfikaty SSL szyfruje połączenie między Twoim komputerem a Google. Certyfikaty SSL rejestrowane są na określoną nazwę domeny, zawierają informacje o właścicielu domeny, jego adresie itp. W ten sposób uniemożliwia innym (dostawcom internetu. hotspotom Wi-Fi) odczytanie Twoich danych logowania. Dane te są zabezpieczone kryptograficznie i nie można ich samodzielnie zmienić.

Dodaj komentarz