Ile dziś jest warta twoja strona internetowa

35,6 mln dolarów. Za tę niebotyczną kwotę w 2010r dokonano rekordowej transakcji domeny Insurance.com. Inny adres – VacationRental.com – został zakupiony przez serwis HomeAway za 35 mln dolarów, natomiast jesienią 2015 roku koncern Google wydał 25 mln dolarów za nazwę .app. Rynek domen rządzi się swoimi prawami, nie ulega jednak wątpliwości, że muszą istnieć bezdyskusyjne, rzeczywiste i przekonujące powody, dla których koniecznie trzeba znaleźć się w sieci!

Okazuje się, że można zarobić wyłącznie na nabyciu domeny, która może być potrzebna lub pożądana przez klienta.  Natomiast w większości przypadków liczymy na to, że to nie nazwa, ale zawartość strony internetowej przyniesie nam zysk. Obecnie uważa się, że strona internetowa jest takim samym aktywem jak nieruchomość czy sprzęt, co oznacza, że wpływa na ogólną wartość firmy. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że współcześnie obecność organizacji w sieci pod własnym adresem stanowi potwierdzenie jej wiarygodności, profesjonalizmu, doświadczenia. Zastanów się: czy zaufałbyś firmie, na temat której nie odnalazłbyś wyczerpujących informacji w wyszukiwarce Google?

W zdecydowanej mierze korzyści płynące z funkcjonowania w Internecie mają charakter niematerialny. Niematerialny, ale niesłychanie ważny. Twoja działalność zyskuje na popularności, zwiększa się rozpoznawalność marki, a Ty sterujesz tym jak jest postrzegana. Twoi klienci dowiadują się ważnych szczegółów na temat firmy, poznają kompleksową ofertę… Z pozoru niemierzalne profity przekładają się na świadomość i działania użytkowników, którzy chętnie polecają Twoje usługi znajomym, przekazują sobie linki do strony, budują sieć Twoich odbiorców.

Ponadto odwiedzający Twoją witrynę doceniają wygodę i łatwość odnalezienia informacji o produktach w dowolnym miejscu i czasie. Co więcej, w każdej sekundzie pobytu na portalu docierają do nich sprofilowane treści reklamowe. Ogromny zasięg przekazów komercyjnych, przy niskich kosztach ich zastosowania, pozwala cieszyć się z satysfakcjonujących efektów. Czasami dokładnie w tej samej sekundzie. W końcu klient może zakupić dany produkt jedynie za pośrednictwem strony internetowej.

Obecnie nie warto już zastanawiać się, czy obecność w sieci przyniesie zysk. Te dane znalazły swoje potwierdzenie w liczbach. Teraz należy się skupić na tym, by ten zysk był jak największy. Pamiętaj,  że Twoja strona będzie warta nie tylko tyle, za ile ktoś będzie ją w stanie kupić. O jej wartości będzie decydować każda pojedyncza wizyta klienta na stronie, liczba dokonanych przez niego transakcji, liczba rekomendacji czy skuteczność reklamy. A czy to wszystko nie jest dla prowadzenia biznesu BEZCENNE?