Niech twoja strona główna przemówi

Przeglądanie stron internetowych przypomina przechadzanie się sklepową alejką ze słodyczami, gdzie wybór jest ogromny, ale kupujący nie mają czasu na przypatrywanie się każdemu towarowi z osobna. W tej rzeczywistości strona główna pełni rolę opakowania czekolady: musi zachęcić klienta sugestywnym, atrakcyjnym obrazem, jednocześnie przekazując niezbędne informacje dotyczące marki, smaku czy użytych dodatków. Ma za zadanie przedstawić wszystko, co najlepsze w produkcie, aby klient mógł zdecydować się na zakup właśnie tej tabliczki.

Zasada nr 1 – Mleczna z bakaliami, gorzka czy biała z nadzieniem? – Czyli nie zapomnij o głównym przekazie.

Strona główna powinna jednoznacznie informować, jaki rodzaj działalności prowadzi Twoja firma. Co więcej, prócz możliwości identyfikacji, użytkownik musi przekonać się, dlaczego to Twoja oferta zasługuje na jego zainteresowanie, co wyróżnia ją wśród konkurencji oraz jakich korzyści przysporzy samemu zainteresowanemu. I nie oznacza to bynajmniej stosowania wyczerpującej argumentacji popartej licznymi dowodami. Skup się na krótkich, treściwych, kluczowych hasłach, które najlepiej odzwierciedlą profil i przewagę rynkową Twojej firmy.

Zasada nr 2 – Orzechy w karmelu i soczyste kawałki truskawek – Czyli wszyscy jesteśmy wzrokowcami.

Nawet perfekcyjny opis i najbardziej kreatywne slogany mogą pozostać niezauważone, jeśli nie zadbamy o wizualny aspekt naszej strony głównej. Badania dowodzą, że do zapoznania się z zawartością serwisu w dużej mierze skłania nas to, jak postrzegamy projekt pod względem graficzno-funkcjonalnym. Zatem za sukces Twojej firmy będzie odpowiadał między innymi przejrzysty układ treści, odpowiednio dobrane czcionka lub wyróżniki, schematy kolorystyczne i zamieszczone grafiki. Charakter całości będzie wpływać na ogólną percepcję Twojego przedsiębiorstwa, będzie wzmacniał lub osłabiał Twoje przekazy.

Zasada nr 3 – Wartość odżywcza i kaloryczna – Czyli jak użyteczna powinna być strona główna.

Funkcjonalna i użyteczna strona główna pozwala Twoim odbiorcom szybko znaleźć wszystkie interesujące informacje w wygodny sposób, tak jak tabela z kaloriami na odwrocie opakowania. Oznacza to, że powinna działać jak kompas, w jasny sposób nawigując po pozostałych obszarach serwisu, za pomocą precyzyjnych łącz, obszarów nawigacyjnych czy wyszukiwarki. Dzięki temu nasz odbiorca będzie czuł się komfortowo. Ponadto, tak zaprojektowana strona ma szansę uzyskać lepsze wyniki w wyszukiwarce, czyli zwiększyć nasze grono potencjalnych klientów.

Badania pokazują, że odwiedzający poświęcają średnio 30 sekund na przeglądnięcie strony głównej. Po tym czasie zamykają witrynę bądź poszukują informacji w kolejnych zakładkach. Warto przeznaczyć zdecydowanie więcej czasu na stworzenie przemyślanej strony głównej, która pozwoli nam osiągnąć tę pierwszą połowę sukcesu, czyli zdobycie uwagi i zainteresowania naszego odbiorcy.