Zadbaj o treść strony internetowej, czyli o czym pisać, aby zwiększyć statystykę wyświetleń?

Dobrze zaprojektowana strona internetowa jest wizytówką firmy. Jeżeli prowadzisz biznes w Internecie z pewnością zdajesz sobie sprawę, że aby stworzyć rozpoznawalną markę, należy ją w sposób przemyślany zbudować od samego początku często inspirując się osiągnięciami konkurencji. Nie ma w tym niczego dziwnego, ponieważ aby zostać najlepszym należy uczyć się od najlepszych. Jak zatem stać się rozpoznawalną firmą, której strona internetowa ma wysokie wskaźniki wyświetlania stron a czytelnicy z niecierpliwością będą oczekiwać kolejnych postów? Poniżej przedstawiamy 6 krótkich porad jak w prosty sposób zadbać o treść swojej strony internetowej.

Treść strony internetowej adresujemy do klienta

Jeżeli prowadzisz biznes w Internecie to nie jest Ci obce sprawdzanie co na ten sam temat pisze na stronie internetowej konkurencyjna firma. Analizowanie treści innych stron WWW danej branży pozwala na zapoznanie się jakie trendy informacyjne obowiązują w danym czasie tzn. jakie produkty lub treści są popularne wśród potencjalnych klientów. Dlatego Twoim zadaniem jest przygotowanie tekstów adresowanych do potencjalnych klientów. Prawdziwą sztuką jest zatem pisanie w sposób interesujący a nie wyłącznie dla publikacji postu. Najczęstszym błędem nowych stron internetowych jest ich treść oraz zastosowane rozwiązania promocyjne. Z marketingowego punktu widzenia dobra treść strony internetowej ma stworzyć dobre wrażenie na czytelnikach oraz kojarzyć się wyłącznie z interesującą marką.

Tworzymy treść strony internetowej bazując na wiarygodnych źródłach

W dzisiejszych czasach wielu czytelników oczekuje od właścicieli stron internetowych, że uzyskają sprawdzone informacje. Czasy, kiedy każdy mógł pisać co tylko chciał, nie licząc się z przekazaniem rzetelnych treści, już dawno minęły. Obecnie czytelnik a także potencjalny konsument musi zostać przekonany przez wiarygodne źródło. Dlatego każdy powinien bazować wyłącznie na sprawdzonych sposobach wyszukiwania prawdziwych informacji, korzystając m.in. z:

  • badań oraz artykułów naukowych publikowanych w czasopismach online
  • powszechnie dostępnych analiz danych
  • znanych serwisów informacyjnych oraz artykułów napisanych przez znane osoby
  • stron rządowych, fundacji, stowarzyszeń, instytucji kultury i nie tylko

Korzystajmy z bogactwa możliwości jakie oferują grafiki i zdjęcia

Jedną z najważniejszych korzyści, którą dają zdjęcia, jest rozbicie tekstu, co sprawia, że treść strony internetowej stanie się bardziej czytelna. Dzięki temu nawet przeciętna informacja na stronie www stworzy interesującą treść wizualną, która z pewnością zainteresuje potencjalnego klienta. Dlatego żadne ze zdjęć nie może być przypadkowe i musi pasować do zamieszczonej treści na stronie internetowej. Odpowiednie grafiki oraz zdjęcia dają wyjątkową okazję do zaprezentowania z jak najlepszej strony firmy, wyjaśnienia pojęć, prezentacji danych lub produktów.

Pisz chwytliwe tytuły

Tytuł oraz wstęp postu na stronę WWW to większa część informacji z jakimi w głównej mierze zapoznają się użytkownicy Internetu. Tytuł treści strony internetowej ma znaczący wpływ na ruch organiczny, który pochodzi z wyszukiwarki internetowej. Dlatego przed opublikowaniem wpisu przetestujmy różne wersje tytułów pod względem chwytliwości, SEO, zainteresowań potencjalnych konsumentów oraz ogólnej czytelności i trendów marketingowych. Chwytliwy tytuł z pewnością przyciągnie uwagę internautów i zachęci ich, aby pozostać dłużej na Twojej stronie WWW.

Konkurencja nie śpi

Pamiętaj, że przed opublikowaniem nowego produktu lub wpisu czy artykułu na blogu musisz znać konkurencję na rynku. Twoja strona internetowa musi być lepsza od konkurenta dlatego sprawdź wszystkie witryny, przeanalizuj ich mocne oraz słabe strony oraz porównaj swoje treści jakie chcesz udostępnić na stronę WWW. Jeżeli są gorsze popraw je i zadbaj, aby były przedstawione lepiej.

Wyróżnij swoją stronę internetową

W dzisiejszych czasach ważne jest, aby główne zalety produktu oraz strony internetowej były bardziej eksponowane, przez co czytelnicy skupią na nich swoją uwagę. Dlatego dobra treść strony internetowej powinna zawierać:

  • wyeksponowanie tytułu – ciekawy tytuł zwiększa szanse na zainteresowanie potencjalnego klienta z skorzystania z usług Twojej firmy czy zakupu produktu,
  • chwytliwe nagłówki – przede wszystkim czytelnicy oceniają Twój wpis przez jego tytuł, wstęp, a później nagłówki,
  • czytelną formę – używaj krótkich akapitów oraz prostych słów, które zagwarantują czytelność strony www,
  • zdjęcia i grafiki – wysokiej jakości fotografie przyczynią się do oceny jakości całego wpisu oraz produktu,
  • rozwiązanie problemu – np. zawierać instrukcję, poradnik, opisać szczegółowo mechanizmy jak poradzić sobie w trudnej sytuacji,
  • wiedzę na dany temat – Internet jest współczesną encyklopedią, która w prosty sposób wyszuka dla nas potrzebne informacje, dlatego tekst przygotowany na stronę www musi być dopracowany w każdym szczególe oraz zawierać sprawdzone informacje,
  • inspirację do działania – treść strony internetowej często inspiruje ludzi do podejmowania decyzji o zmianie swojego życia.